Pinterest testuje nowe narzędzie, które ma umożliwić użytkownikom eksplorowanie treści przedstawiających różnorodne rodzaje sylwetek – informuje thecrunch.com. Jak czytamy, opcja ma dotyczyć wyszukiwania mody damskiej i tematyki ślubnej. Celem wprowadzenia nowej funkcji jest zwiększenie inkluzywności platformy.
Wyszukiwarka ma funkcjonować dzięki technologii tzw. „wizji komputerowej”, wykorzystującej dane – takie jak kształt i rozmiar – do identyfikacji rozmaitych typów ciał. Narzędzie powinno rozpoznawać również fryzury i kolory skóry. Zadaniem algorytmu jest analiza ponad pięciu miliardów obrazów – czytamy.
Do powstania funkcji przyczyniły się wyniki badań kampanii #SizeFreedom, według których około 34 mln Amerykanów w 2019 roku spotkało się z dyskryminacją ze względu na swoją fizjonomię – relacjonuje źródło.
Co więcej, Megan D’Alessio – była kierowniczka ds. integracji i różnorodności Pinteresta – zwróciła uwagę na fakt, że to kobiety częściej wyrażają się niepochlebnie o swoim wyglądzie. „50 proc. dorastających dziewcząt jest niezadowolonych ze swojego ciała, przy czym 31 proc. chłopców krytycznie podchodzi do własnej sylwetki” – przekazuje techcrunch.com.
Źródło odwołuje się także do danych Instagrama, które ujawniła Frances Haugen, była pracownica Mety. Podzieliła się informacjami wykazującymi korelacje między używaniem aplikacji a niską samooceną nastolatek. Fakt, że platforma miała świadomość zaistniałego problemu, natomiast nie podjęła kroków w sprawie jego rozwiązania, stał się powodem do złożenia pozwu przeciwko Instagramowi. Prokuratorzy generalni kilkudziesięciu stanów USA oskarżyli portal o bierną postawę wobec pogarszania się stanu psychicznego młodych ludzi.
„Chcemy kreować spersonalizowaną przestrzeń, w której użytkownicy poczują, że znajdują się w bardziej pozytywnej strefie internetu” – komentuje Sabrina Ellis, Chief Product Officer w Pintereście, cytowana przez źródło.
Narzędzie obecnie przechodzi fazy testowe, natomiast zostało wprowadzone już we wrześniu 2023 roku. (an)