czwartek, 14 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPinterest rozwija narzędzie umożliwiające wyszukiwanie różnych typów ciał

Pinterest rozwija narzędzie umożliwiające wyszukiwanie różnych typów ciał

Pinterest testuje nowe narzędzie, które ma umożliwić użytkownikom eksplorowanie treści przedstawiających różnorodne rodzaje sylwetek – informuje thecrunch.com. Jak czytamy, opcja ma dotyczyć wyszukiwania mody damskiej i tematyki ślubnej. Celem wprowadzenia nowej funkcji jest zwiększenie inkluzywności platformy.

Wyszukiwarka ma funkcjonować dzięki technologii tzw. „wizji komputerowej”, wykorzystującej dane – takie jak kształt i rozmiar – do identyfikacji rozmaitych typów ciał. Narzędzie powinno rozpoznawać również fryzury i kolory skóry. Zadaniem algorytmu jest analiza ponad pięciu miliardów obrazów – czytamy. 

Do powstania funkcji przyczyniły się wyniki badań kampanii #SizeFreedom, według których około 34 mln Amerykanów w 2019 roku spotkało się z dyskryminacją ze względu na swoją fizjonomię – relacjonuje źródło. 

Co więcej, Megan D’Alessio – była kierowniczka ds. integracji i różnorodności Pinteresta – zwróciła uwagę na fakt, że to kobiety częściej wyrażają się niepochlebnie o swoim wyglądzie. „50 proc. dorastających dziewcząt jest niezadowolonych ze swojego ciała, przy czym 31 proc. chłopców krytycznie podchodzi do własnej sylwetki” – przekazuje techcrunch.com. 

Źródło odwołuje się także do danych Instagrama, które ujawniła Frances Haugen, była pracownica Mety. Podzieliła się informacjami wykazującymi korelacje między używaniem aplikacji a niską samooceną nastolatek. Fakt, że platforma miała świadomość zaistniałego problemu, natomiast nie podjęła kroków w sprawie jego rozwiązania, stał się powodem do złożenia pozwu przeciwko Instagramowi. Prokuratorzy generalni kilkudziesięciu stanów USA oskarżyli portal o bierną postawę wobec pogarszania się stanu psychicznego młodych ludzi. 

„Chcemy kreować spersonalizowaną przestrzeń, w której użytkownicy poczują, że znajdują się w bardziej pozytywnej strefie internetu” – komentuje Sabrina Ellis, Chief Product Officer w Pintereście, cytowana przez źródło. 

Narzędzie obecnie przechodzi fazy testowe, natomiast zostało wprowadzone już we wrześniu 2023 roku. (an)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj