Warsztaty dziennikarskie „Pióra Roku” zakończone, a autorzy piszący na rzecz marek – nagrodzeni. Gościem specjalnym organizowanego przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej wydarzenia był Jacek Żakowski z Polityki.
Jury pod przewodnictwem dr Jacka Wasilewskiego (UW), w składzie: Teresa Kruszona (Gazeta Wyborcza), Kinga Kubiak (PRoto.pl), postanowiło nagrodzić laureatów w następujących kategoriach:
– publikacja dla pracowników – „Człowiek”
Nagroda główna dla artykułu „Boysband” Bartłomieja Ociesy, który ukazał się w magazynie „@mazing” firmy Netia – za formę językową i pomysł na opis zespołu pracowników.
Wyróżnienie dla artykułu „Mój Dzień – Szymon Żerko” Moniki Wojciechowskiej, który ukazał się w firmowym intranecie „Aviva World” firmy Aviva – za integracyjną formę przedstawiania pracowników i pokazywania ich związku z firmą.
– publikacja dla pracowników – „Firma”
Nagroda główna dla artykułu „Wakacyjne kartki” Tomasza Melaniuka, który ukazał się w magazynie „@mazing” firmy Netia – za koncepcję powiązania analitycznej tematyki firmowej z tym co przyjemne i atrakcyjne.
Wyróżnienie dla artykułu „Fakty i mity: P jak pracownik Providenta” Małgorzaty Domaszewicz, który ukazał się w magazynie „Nasz Provident” firmy Provident – za pokazanie korzyści płynących z przynależności do firmy i tworzenie z pracownika rzecznika firmy w jego codziennym otoczeniu.
Wyróżnienie dla artykułu „Między Aresem a Demeter” Agnieszki Nikitiuk, który ukazał się w magazynie „Eurobankowiec” firmy Eurobank – za próbę wyjaśnienia metod badawczych, którym poddawani są pracownicy.
– publikacja dla pracowników – „Wydarzenie”
Nagroda główna – nie przyznano
Wyróżnienie dla artykułu „I Am-sterdam” Marcina Nowomiejskiego, który ukazał się w magazynie „@mazing” firmy Netia – za zhumanizowaną relację z konferencji ukazującą zarówno technologię, jak i osobisty stosunek do niej pracownika.
– publikacja dla klientów – „Firma”
Nagroda główna dla artykułu „Nowy członek rodziny” Zdzisławy Górskiej-Nieć, który się ukazał w magazynie „AGROS Magazyn” firmy Agros Wrońscy – za pokazanie firmy i jej produktów w ważnych momentach codziennego życia klientów.
Wyróżnienie dla artykułu „Serce babci bije inaczej” mgr farm. Kaliny Nierzewskiej, który ukazał się w magazynie „Farmacja i Ja” firmy USP Zdrowie – za stworzenie integracyjnej formy branżowej rozrywki.
– publikacja dla klientów – „Marka”
Nagroda główna za artykuł „Skąd ten katar” dr n. med. Grzegorza Górniewskiego, który ukazał się w magazynie „Farmacja i Ja” firmy USP Zdrowie – za kompleksowe naświetlanie kwestii naukowych związanych z marką.
Wyróżnienie za artykuł „Wioska żółto-niebieskich” Huberta Stępniewicza, który ukazał się w magazynie „AGROS Magazyn” firmy Agros Wrońscy – za sprawną dziennikarską relację z imprezy branżowej pokazanej z perspektywy klientów.
Najnowsze badania ABC wskazują na rosnącą moc content marketingu w Wielkiej Brytanii. Nakład magazynów customowych co roku zwiększa się o 3 proc., tytuły branded content znajdują się w Top100 pism docierających do 10 mln czytelników. Co więcej, 5 z 10 magazynów z największym nakładem to pisma customowe, w tym – na pierwszych dwóch miejscach – Asda Magazine i Tesco Magazine.
Ten wynik kontrastuje z 13-procentowym spadkiem nakładu magazynów komercyjnych – takich jak More!, Readers Digest i Star. Wyniki badania ABC potwierdza raport CMA, który stwierdza, że content marketing walczy z mediami tradycyjnymi o uwagę czytelnika. Ćwierć czasu który konsument spędza czytając media to czas poświęcony na wydawnictwa customowe.
Dyrektor operacyjny CMA Julia Hutchison komentuje: „Raport pokazuje, że odbiorcy magazynów zwracają się do swoich ulubionych grandów, kiedy potrzebują rozrywki i informacji, co daje markom realną szansę zaangażowania odbiorców – nie tylko za pomocą reklamy. Content marketing pozostaje skutecznym sposobem komunikacji, coraz więcej dyrektorów marketingu decyduje się na stworzenie własnego medium zamiast reklamowania się w mediach tradycyjnych”.