wtorek, 13 maja, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościPiotr Fronczewski promuje ElevenReader – aplikację do konwertowania tekstu na mowę

Piotr Fronczewski promuje ElevenReader – aplikację do konwertowania tekstu na mowę

Na rynku pojawiła się nowa aplikacja ElevenReader, która umożliwia konwersję dowolnego tekstu na naturalnie brzmiącą mowę. Została ona stworzona przez ElevenLabs, firmę technologiczną specjalizującą się w rozwijaniu zaawansowanej syntezy mowy. Wprowadzenie na rynek aplikacji promuje kampania 360° z udziałem aktora Piotra Fronczewskiego.

Rynek technologii text-to-speech (TTS) dynamicznie rozwija się w ostatnich latach. Wzrost ten napędzany jest rosnącym zapotrzebowaniem na narzędzia oparte na sztucznej inteligencji oraz technologiach przetwarzania języka naturalnego. „To właśnie w tym kontekście ElevenLabs postanowiło wejść na polski rynek, odpowiadając na potrzeby współczesnych użytkowników, szukających wygodnych i angażujących form konsumowania treści” – przekazują przedstawiciele firmy.

Aplikacja ElevenReader za sprawą narzędzi opartych na sztucznej inteligencji pozwala na zamianę dowolnego tekstu – od linków internetowych po pliki PDF – na naturalnie brzmiącą mowę. Użytkownicy mogą wybierać spośród szerokiej gamy głosów osób, wśród których znalazły się takie nazwiska jak James Dean czy John Wayne. Dla polskojęzycznych użytkowników dostępny jest także głos Piotra Fronczewskiego, który występuje w roli lektora AI. Został on pierwszym polskim Iconic Voicem w aplikacji.

Głos i wizerunek Fronczewskiego zostały wykorzystane również w kampanii promocyjnej. Obejmuje ona zarówno działania w mediach społecznościowych, jak i reklamy w radiu, na Spotify oraz reklamy DOOH. Przewidziano także współprace z influencerami.

W ramach akcji promocyjnej powstały spoty z udziałem aktora. Jak wyjaśniają twórcy kampanii, zależało im, aby w przygotowanych kreacjach Fronczewski zdawał się niejako „towarzyszyć” osobie używającej aplikacji. „To ilustruje wyjątkową jakość głosu, którą oferuje aplikacja ElevenLabs” – wyjaśnia Aleksander Frydrych, Executive Creative Director w 180heartbeats + Jung von Matt – agencji odpowiadającej za realizację kampanii.

Za produkcję materiałów odpowiadała agencja Shoot Me, a zakupem mediów zajął się dom mediowy Media Hub. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj