„Nie będę się tego wypierał. Profesjonalna partia, która przygotowuje się do przejęcia władzy, wspiera swoich członków nie tylko w dziedzinach merytorycznych, ale również w komunikacji” – zaznacza na łamach Rzeczpospolitej rzecznik PiS-u Adam Hofman. Partia organizuje szkolenia dla posłów i ich współpracowników odpowiadających za komunikację.
Cykl wykładów dotyczących wizerunku prowadzić będzie dr Sergiusz Trzeciak. Mają się odbywać co tydzień aż do marca. PiS przygotował także poradnik, zawierający porady dotyczące zakładania stron internetowych i tworzenia wizerunku polityków w mediach społecznościowych.
Dyrektor generalny partii Jarosław Kostrzewski przyznaje, że zlecił audyt internetowej komunikacji zewnętrznej PiS-u i „znalazł słabe strony”. Jak dodaje, jeśli starczy środków z subwencji, szkoleń będzie więcej. Zdaniem politologa dr. Błażeja Pobożego ugrupowanie Jarosława Kaczyńskiego jest silne w sieci. „Mam wrażenie, że internet jest lekko pochylony w prawo. Widać to szczególnie na Twitterze, gdzie wyborcy PiS-u są szczególnie aktywni” – tłumaczy Poboży.
Niewielu posłów PiS, z którymi rozmawiała Rzeczpospolita, zadeklarowało udział w szkoleniach Trzeciaka. „Dużo większą popularnością cieszyły się szkolenia z kontaktów z dziennikarzami. Uczestniczyło w nich około 70 proc. członków klubu” – czytamy. (ks)