Polska spółka analizuje, czy ponowne wprowadzenie stacji paliw z charakterystycznym logo będzie opłacalne – podaje TVN 24 Biznes i Świat. Jak dowiedziała się stacja informacyjna, koncern nie podjął jednak jeszcze żadnych konkretnych decyzji w tym zakresie. Orlen jest właścicielem marki CPN.
Źródło: twitter.com/PKN_ORLEN
Agencja ISBNews podaje dodatkowo, że jedna ze stacji z historycznym logo miałaby powstać na warszawskiej Pradze. Jak pisze jednak TVN 24 BiŚ, nie udało się potwierdzić tej informacji.
Marka CPN jest dla wielu kierowców synonimem stacji paliw – czytamy. Jej historia sięga 1944 roku, kiedy aktem urzędowym powołano organizację nazwaną wówczas Polski Monopol Naftowy. Współcześnie znany skrótowiec wprowadzono rok później, gdy specjalnym zarządzeniem utworzono przedsiębiorstwo Centrala Produktów Naftowych – podaje portal stacji informacyjnej.
Autorem charakterystycznego pomarańczowo-białego loga jest Ryszard Bojar. Znany artysta plastyk wraz ze Stefanem Solikiem i Jerzym Słownikowskim opracował cały system identyfikacji wizualnej stacji benzynowych. (mp)
Zdjęcie główne: „Młody Technik”, nr 3/1972, s.4, domena publiczna, via Wikimedia Commons