Szymon Majewski zmienił wizerunek banku, spełnił swoją rolę. Teraz może odejść – podsumowuje Tomasz Bartnik w gazecie Express Bydgoski. PKO BP rozpocznie nową kampanię reklamową, ale w spotach nie zobaczymy już dotychczasowej gwiazdy.
Jak czytamy, decyzja o zakończeniu współpracy była wspólna. „Nie wierzę w długoletnie współprace. Wtedy obie strony mogą na tym nie skorzystać. Nie chciałbym być postrzegany tylko jako twarz banku” – dodaje Szymon Majewski.
Dzięki zaangażowaniu popularnego satyryka do reklamy, bank zaczął być postrzegany jako przyjazna i nowoczesna instytucja. „Reklamy na bardzo wysokim jak na polskie banki poziomie, zarówno realizacyjnym, jak i dramaturgicznym, wraz z charyzmatyczną postacią Szymona Majewskiego dały bankowi drugie życie” – komentuje Witold Koroblewski, dyrektor kreatywny Ambasada Brand Communications.
Jaką strategię przyjmie teraz PKO BP? W startującej 17 lutego kampanii banku nie zobaczymy żadnego celebryty, ale reklamy zostaną utrzymane w humorystycznej konwencji. Spoty mają nawiązywać do filmów Woody’ego Allena. Autorem nowej kampanii jest agencja reklamowa DDB Warszawa. (mw)