Bank zaangażował się w promowanie inicjatyw upamiętniających Dzień Żołnierzy Wyklętych, przypadający na 1 marca. Część internautów, zamiast quizu z wiedzy o walczących, woli jednak rozwiązać z instytucją umowę przez internet.
26 lutego 2017 roku zakończył się internetowy „Quiz wiedzy o Wyklętych”, który na swojej stronie Bankomania.pkobp.pl bank organizował z producentem odzieży Red is Bad. Dodatkowo PKO BP promowało m.in. upamiętniający żołnierzy wyklętych bieg Tropem Wilczym, który odbył się w kilkunastu miastach.
fot. Facebook
Informacje zamieszczone na oficjalnym profilu marki wywołały mieszane uczucia emocje wśród klientów banku. Niektórzy chwalili instytucję za „wspierające patriotyczne inicjatywy”, ale pojawiły się też głosy potępiające jej zaangażowanie w wydarzenia dotyczące historii Żołnierzy Wyklętych. Kontrowersje wzbudziło też upamiętnianie niektórych postaci. „Wolałbym, by mój bank angażował się w rzeczy, które łączą, a nie dzielą” – podsumował jeden z klientów na Facebooku. Inny zapowiedział, że zamiast zagadki z wiedzy o Żołnierzach Wyklętych, chętniej rozwiąże umowę z PKO BP przez internet.
Instytucja komentuje, że od lat angażuje się w projekty inspirowane historią Polski. Na Twitterze zabrała oficjalny komentarz:
(mw)