niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościPKP Intercity wypowiedziało umowę sponsorską PKOI. Powodem straty marketingowe

PKP Intercity wypowiedziało umowę sponsorską PKOI. Powodem straty marketingowe

10 września 2024 roku PKP Intercity poinformowało o wypowiedzeniu umowy sponsorskiej zawartej z Polskim Komitetem Olimpijskim. Jako powód zakończenia współpracy spółka kolejowa podaje przede wszystkim „utratę zaufania do Polskiego Komitetu Olimpijskiego (PKOl) wynikającą z istotnych z punktu widzenia PKP Intercity okoliczności” – poinformował przewoźnik w oficjalnym komunikacie.

Umowa sponsorska, która została zawarta 16 sierpnia 2023 roku i miała obowiązywać do 2027 roku, została wypowiedziana ze skutkiem natychmiastowym. Jak poinformowała spółka, dawała ona prawo PKP Intercity do używania tytułów m.in.: „Sponsora Olimpijskiej Reprezentacji Polski na Igrzyska XXXIII Olimpiady Paryż 2024”, „Sponsora Młodzieżowej Reprezentacji Polski na Zimowe Młodzieżowe Igrzyska Olimpijskie Gangwon 2024”, „Sponsora Polskiego Komitetu Olimpijskiego” oraz „Sponsora Polskiego Ruchu Olimpijskiego”.

Jak tłumaczy przewoźnik, brak realizacji wszystkich świadczeń wskazanych w umowie sponsorskiej przez PKOl spowodował straty marketingowe dla PKP Intercity. Kluczowym problemem okazały się tegoroczne Igrzyska Olimpijskie w Paryżu, które nie przyniosły spółce kolejowej przewidywanych korzyści. Przeciwnie, jak czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym: „ich zakończenie stało się początkiem kontrowersji wokół działaczy PKOI w przestrzeni medialnej, która z kolei godzi w budowany przez lata wizerunek medialny PKP Intercity”.

Jak podaje rp.pl, chodzi nie tylko o wyniki polskich sportowców na tegorocznych igrzyskach (Polska zajęła 42. miejsce w klasyfikacji medalowej), lecz przede wszystkim o doniesienia na temat korzystania z nieuzasadnionych przywilejów przez osoby związane z PKOI, w tym prezesa spółki Radosława Piesiewicza, oraz ich rodziny. PKP Intercity chce uniknąć ewentualnych skojarzeń z popieraniem tego typu działań.

To kolejna firma, dla której współpraca z Polskim Komitetem Olimpijskim stała się wizerunkowym obciążeniem. Do tej pory umowę z PKOI wypowiedziały już Polskie Porty Lotnicze – poinformowało rp.pl.

Ze sponsorowania spółki wycofuje się też Orlen. Ponadto dotychczasowy sponsor ma oczekiwać od PKOI informacji dotyczących finansowania udziału polskich sportowców na tegorocznych igrzyskach w Paryżu, kosztów wyjazdu działaczy, a także wynagrodzeń zarządu PKOl – dowiedziało się Radio ZET, cytowane przez źródło.

Ponadto na wniosek ministra sportu Sławomira Nitrasa badane są teraz przepływy pieniędzy z państwowych spółek do PKOl – przekazało rp.pl. (kn)

Źródło: intercity.pl/ rp.pl, PKOI stracił kolejnego dużego sponsora. Spółka poniosła „straty wizerunkowe”, Adam Woźniak, 10.09.2024

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj