poniedziałek, 13 stycznia, 2025

PKP: kolej na PR

PKP S.A. po wydaniu milionów złotych na remonty i przebudowy dworców inwestuje w promocję swoich inwestycji. Polskie koleje dotychczas dały zarobić m.in. agencjom eventowym. Teraz pojawia się okazja dla agencji PR. Niedawno rozstrzygnięto przetarg na obsługę promocyjną i informacyjną najemców lokali na Dworcu Centralnym. „Jest to projekt pilotażowy” – zaznacza Aleksandra Dąbek z biura prasowego PKP S.A.

Przetarg na promocję galerii handlowej Dworca Centralnego i budowanie pozytywnego wizerunku samego dworca rozstrzygnięto w lutym. Zwyciężyła agencja Link PR. Do jej  zadań należeć będzie przygotowanie akcji promocyjnych, ich koordynacja i dobór kanałów, ustalenie zasad współpracy z najemcami, opracowanie minimalnego standardu informacyjnego dla poszczególnych najemców oraz stworzenia profilu w mediach społecznościowych.

Aleksandra Dąbek przyznaje, że jest to projekt pilotażowy i na razie będzie realizowany tylko na Dworcu Centralnym. Pieniądze na jego realizację mają pochodzić z opłaty marketingowej uiszczanej przez najemców lokali. Czy tego typu działania zostaną podjęte także na innych dworcach? „Wszystko zależy od wyników działań na dworcu Warszawa Centralna” – tłumaczy Dąbek.

Dotychczas PKP promowało przede wszystkim swoje inwestycje – remonty, przebudowy i rewitalizacje dworców kolejowych. „Największe działania promocyjne na rzecz inwestycji realizowane były dla projektów objętych współfinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko” – tłumaczy Dąbek.

Dotychczas dotyczyły one dworców w Gdyni, Wrocławiu i Krakowie. We Wrocławiu koleje wybrały m.in. agencję, która za 238 tys. zł przygotuje serię wydarzeń promujących tamtejszy dworzec główny: projekcję filmów z udziałem Zbigniewa Cybulskiego oraz obrazów filmowych, których akcja rozgrywa się na wrocławskim dworcu, konkurs filmowy i konkurs wiedzy o dworcu, koncert, wystawę fotograficzną, a także opracuje i wdroży aplikację konkursową dla fanów wrocławskiego fanpage’a na Facebooku. We wrześniu zeszłego roku rozstrzygnięto przetarg na organizację wydarzeń towarzyszących promocji dworca w Gdyni. Zwycięska oferta opiewała na 169 tys. zł. Jak dowiedziało się PRoto.pl, w planach jest promocja dworców w Szczecinie, Bydgoszczy i Gliwicach. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj