Agencja ma wspomóc Rosjan w związku z ich udziałem w igrzyskach olimpijskich w Rio de Janeiro – pisze npr.org.
Serwis przypomina, że udział rosyjskich lekkoatletów stoi pod wielkim znakiem zapytania. Według raportu Agencji Antydopingowej, sportowcy byli wspierani dopingiem podczas trzech ostatnich igrzysk olimpijskich. W związku ze skandalem, władze rosyjskie zdecydowały się zatrudnić do współpracy firmę PR Burson-Masteller. Agencja ma zająć się wsparciem komunikacyjnym dla władz rosyjskich. Warto też dodać, że w zeszłym roku współpracę z Rosją zakończyła agencja Ketchum. Odpowiadała ona między innymi za komunikację przy okazji zimowych igrzysk w Soczi.
W serwisie npr.org ukazał się wywiad z Gene Grabowskim, partnerem agencji. Na pytanie, jakie są wyzwania charakterystyczne dla współpracy z Rosją odpowiedział:
„Zdarzają się klienci, którzy na początku wiele informacji trzymają tylko dla siebie. To jest tak, że z każdym tygodniem dowiadujesz się czegoś nowego, jesteś wprowadzany w więcej szczegółów. Myślę, że takim klientem jest właśnie Rosja. Grunt to zacząć współpracę z jak najlepszymi intencjami, by wypracować zaufanie”. Pracę przy działaniach dla władz rosyjskich porównuje do zawodu prawnika: „Większość klientów, poza kilkoma wyjątkami, ma prawo do bycia reprezentowanym i przedstawienia swojego punktu widzenia. I myślę, że to jest sposób myślenia, który pasuje przy tej współpracy”. (mw)