Koniec roku akademickiego to również moment szukania pracy. O tym, co powinien wiedzieć PR-owiec, rozpoczynając swoją karierę, pisze Michelle Garrett w ragan.com.
Jak czytamy, najważniejsze jest to, by ciężko pracować i przy tym się wyróżniać. „Czy wiedziałeś, że na każdego dziennikarza przypada 4,8 PR-owca?” – pyta autorka. Według niej, warto robić dodatkowe kroki z własnej inicjatywy. Tym sposobem szybciej można zajść dalej – podkreśla.
Garrett radzi również, by doskonalić umiejętność pisania. Najlepszym na to sposobem jest po prostu pisanie. Warto zapytać pracodawcę o taką możliwość lub prowadzić własnego bloga. Nawet jeśli nikt go nie będzie czytał, zdobyte doświadczenie jest warte wysiłku – dodaje autorka.
Czytamy także, że dobrym pomysłem jest przynależenie do jakiejś organizacji. Można bowiem poznawać nowych ludzi i nawiązywać kontakty. Co więcej, wolontariat może pomóc w zyskaniu nowych i rozwinięciu zdobytych już umiejętności – czytamy.
„Nie zadręczaj się, jeśli Twój materiał nie zostanie opublikowany” – zaznacza Garrett. W obszarze takim jak media relations niepojawienie się jakiejś informacji po pierwsze się zdarza, po drugie – to nie jest wina autora tekstu. Nie od niego zależy, czy tekst się pojawi i może on nawet nigdy nie dowiedzieć się, dlaczego – czytamy. Mimo tego, ważne, by dawać z siebie wszystko i nie tracić czasu na martwienie się, ale iść dalej – pisze Garrett.
Podobnie jest z mailingami. Brak odpowiedzi nie oznacza, że trzeba się poddać. Są bowiem inne rozwiązania. Można wysłać informację jeszcze raz albo skontaktować się z odbiorcami za pośrednictwem mediów społecznościowych czy zamieścić materiał np. na LinkedInie. Jak pisze autorka, ważna jest przy tym kreatywność.
„Edukuj również swoich klientów” – radzi Garrett. Nie każdy klient bowiem wie, czym jest PR, ale powinien uczestniczyć w działaniach. To zwiększa szansę na sukces – czytamy.
Autorka zwraca również uwagę, że teksty PR-owców są często poprawiane i trzeba się do tego przyzwyczaić. Należy nauczyć się, kiedy można przystawać przy swoim, a kiedy lepiej „odpuścić”.
Warto być świadomym, że praca wiąże się zarówno ze wzlotami, jak i upadkami – czytamy. Nigdy nie wiadomo również, gdzie poprowadzi zawodowa ścieżka. Według Garrett, zdobywanie doświadczenia w różnych firmach i praca w wielu środowiskach pozwala poznać lepiej samego siebie – wybrać to, co dla siebie najlepsze.
(ak)
Michelle Garrett – konsultant ds. PR, pisarka z ponad 20-letnim doświadczeniem. Tekst po raz pierwszy ukazał się w Muck Rack.