Poczta Polska dołączyła do ogólnopolskiej kampanii #SzczepimySię, organizowanej przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów. 15 lipca 2021 roku do obiegu wprowadzono specjalny znaczek #SzczepimySię.
Na znaczku przedstawiono postać młodej kobiety po szczepieniu przeciw COVID-19, która ma być symbolem „jedynej skutecznej metody pokonania wirusa”. Znalazły się na nim także hasła #SzczepimySię i „Ostatnia Prosta”.
Czytaj także: Przekonać nieprzekonanych. O komunikacji na temat szczepień
Do obiegu wprowadzone zostaną dwa miliony znaczków z tej emisji. Ma to na celu budowanie szerokiego zasięgu przekazu promującego szczepienia przeciw COVID-19.
Poza znaczkiem Poczta Polska wydaje kopertę FDC, czyli kopertę pierwszego dnia obiegu, z infografiką przedstawiającą dwóch mężczyzn i dwie kobiety w różnym wieku, którzy przyjęli szczepionkę przeciw COVID-19 i są zadowoleni z tego faktu. Na kopercie również znalazły się hasła kampanii #SzczepimySię i „Ostatnia Prosta”. Jak podaje Poczta Polska, te hasła umieszczono również w grafice datownika towarzyszącego emisji.
„Znaczek, który wydajemy, wpisuje się w kampanię promowania szczepień, do których od dawna zachęcamy pocztowców, a teraz możemy propagować tę ideę wśród milionów Polaków” – powiedział Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
„Emisja jest elementem szeroko zakrojonej akcji informacyjnej rządu i stanowi spójny z nią przekaz merytoryczny oraz wizualny. Projekt ten, poruszający ważny społecznie temat, został przygotowany w ścisłej współpracy z Wydziałem Promocji Programów Rządowych KPRM” – mówiła Anna Goławska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia.
Czytaj też: Czy sportowcy przekonają Polaków do szczepień?
Katarzyna Kolasa: sceptyczne nastawienie do szczepień to wynik braku zaufania do innowacji
Jak informuje Poczta Polska, wewnętrznie spółka także promuje program szczepień przeciw COVID-19 w gronie pracowników, wprowadziła też możliwość uzyskania dnia wolnego na szczepienie w czasie godzin pracy. (mb)