Jak czytamy w serwisie shiftcomm.com, Amerykanie dziennie przesłuchują ok. 21,1 mln godzin materiałów audio na podcastach. Główna zaleta tego rodzaju mediów polega na tym, że przeważnie słuchacze korzystają z nich w czasie wolnym, gdy nic nie rozprasza ich uwagi.
„Słuchaczy wiążą z podcastami więzy o charakterze osobistym. Odbiorcy włączają je podczas ćwiczeń, przemieszczania się w mieście i innych wykonywanych samotnie czynności. Wiele firm zaczęło zastanawiać się, czy ze względu na tę bliskość należy dodać podcasty do swojego miksu marketingowego” – czytamy.
Ze względu na wymienione wyżej aspekty, podcasty są w stanie skupić całą uwagę słuchaczy. Takiej zalety pozbawione są blogi czy treści wideo, którym zawsze towarzyszy wiele „rozpraszaczy”. Według badań Edison Research, jeśli ktoś słucha już podcastów, to zwykle poświęca im zdecydowanie więcej czasu, niż innym kanałom audio, takim jak klasyczne radio czy nawet własna muzyka. „Stwórz solidny podcast, a zdobędziesz grupę lojalnych słuchaczy, którzy będą do ciebie wracać po jeszcze więcej materiałów” – czytamy. Dodatkową zaletą jest fakt, że firmowy podcast jest rodzajem „ekskluzywnego” kanału gdzie, w odróżnieniu od zwykłego radia, nie znajdą się żadne treści stworzone przez konkurencję.
Podcasty to jednak nie tylko same zalety. W odróżnieniu od innych form content marketingu wymagają dużego nakładu środków i pracy. Na wyprodukowanie jednej minuty materiału trzeba przeznaczyć od 5 do 15 minut. Poza mikrofonem trzeba posiadać odpowiednie oprogramowanie do edycji plików dźwiękowych i znaleźć firmę hostingową. Do tego dochodzi jeszcze promocja swojego kanału. (ks)