Na oficjalnym blogu Google Analytics pojawiła się informacja o udostępnieniu nowej możliwości nauki obsługi narzędzia – konta demonstracyjnego, do którego dostęp może mieć każdy użytkownik. Jak czytamy, to reakcja firmy na prośby użytkowników, którzy chcieliby przetestować gdzieś swoją wiedzę teorytyczną.
Konto zawiera dostęp do statystyk Google Merchandise Store, w którym sprzedawane są akcesoria z logiem właściciela wyszukiwarki. Do końca tego miesiąca gigant z Mountain View włączy też inne opcje, z których najczęściej korzystają użytkownicy: AdWords, Goals i Enhanced Ecommerce.
Źródło: https://analytics.googleblog.com
Dzięki kontu demonstracyjnemu każdy użytkownik będzie mógł:
1. Przejrzeć wszystkie rodzaje standardowych raportów;
2. Uzyskać dostęp do Sollutions Gallery, w której znajdują się przykładowe ustawienia, zarówno te predefiniowane przez Google, jak i te stworzone przez użytkowników;
3. Nauczyć się porównywania grup odbiorców, ich zachowań, ilości zakupów i potencjału konwersji z danymi z przeszłości;
4. Modyfikować raporty;
5. Stworzyć własne ustawienia: spersonalizowane raporty, komentarze, skróty i powiadomienia;
6. Zdecydować, czy opcje, których nie wykorzystuje na swoim koncie (jak np. AdWords) mogą być dla niego przydatne.
Konto demonstracyjne mogą wykorzystywać też nauczyciele i szkoleniowcy do wymyślania praktycznych zajęć i testów dla uczących się Google Analytics. Dostęp do konta znajduje się pod tym linkiem. (mp)
Zdjęcie główne: https://plus.google.com/u/0/+GoogleAnalytics/about