Na przełomie kwietnia i maja 2019 roku ruszyła kampania online „Podkarpackie. Pełne zachwytów” realizowana przez Podkarpacką Regionalną Organizację Turystyczną (PROT). Celem akcji jest promocja podkarpackiej turystyki, ukazanie województwa jako „idealnego i niestandardowego” miejsca do wypoczynku z rodziną oraz prezentacja jego natury, krajobrazów i atrakcji. Głównym komunikatem kampanii jest przedstawienie Podkarpackiego jako „najbardziej fotogenicznego regionu w Polsce oraz miejsca pełnego niesztampowych lokalizacji bliskich natury i tradycji”, których poszukiwanie jest aktualnie modne wśród turystów.
Grupą docelową planowanych działań są pasjonaci fotografii oraz rodziny z dziećmi, a przede wszystkim mamy. Zdaniem Anny Brzechowskiej-Rębisz, dyrektor biura PROT, to właśnie kobiety zajmują się organizacją wakacji i to one najchętniej dzielą się zdjęciami z urlopu w mediach społecznościowych.
Jednym z działań w ramach kampanii jest konkurs fotograficzny, który wystartował 30 kwietnia 2019 roku. Udział w nim może wziąć każda pełnoletnia osoba. Do wygrania jest m.in. sprzęt fotograficzny.
Na profilu facebookowym Podkarpackie.Travel w każdy wtorek publikowane będą posty poradnikowe związane z robieniem zdjęć z wakacji.
Dodatkowo PROT podjęło współpracę z influencerami – twórcami bloga parentingowego oczekujac.pl, którzy na Facebooku i Instagramie zrelacjonują swoje podróże po województwie. Zaangażowano także influencerów z platformy indahash.com.
Kampania potrwa do końca listopada 2019 roku. Akcję zamknie publikacja Albumu Pełnego Zachwytów, w którym znajdą się profesjonalne oraz amatorskie zdjęcia z podróży po regionie. (ak)