22 czerwca 2024 roku, w pierwszy dzień tegorocznych wakacji, Podlaskie ruszyło z drugą odsłoną kampanii „W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem”. W tej edycji zwierzaki promują noszenie kasku nie tylko podczas jazdy rowerem, lecz także hulajnogą czy deskorolką.
Czytaj też: Województwo podlaskie w kampanii z wyjątkowymi celebrytami
Kampania promująca rowerowe bezpieczeństwo postaciami podlaskich zwierząt i chwytliwymi hasłami, takimi jak „Broń bobrze bez kasku”, w ubiegłym roku podbiła internet, została także doceniona w konkursach branżowych.
Województwo uruchomiło więc drugą odsłonę akcji, ponownie apelując o zachowanie bezpieczeństwa podczas wakacyjnych podróży. Jak bowiem zauważają organizatorzy kampanii, mimo jednoznacznych przekazów ekspertów WHO, specjalistów od zdrowia, środowisk rowerowych i Policji, noszenie kasku wciąż nie jest praktykowane przez wszystkich rowerzystów.
W drugiej odsłonie kampanii pojawiły się zarówno nowe postacie, jak i bohaterowie znani już z poprzedniej edycji w nowych rolach. W przekazie ponownie postawiono na humor i grę słowną zamiast straszenia i moralizowania. Ponadto przekaz w tym roku kierowany jest nie tylko do rowerzystów – akcja zwraca bowiem uwagę na potrzebę noszenia kasku także na hulajnodze czy deskorolce.
„Kontynuując akcję, województwo podlaskie umacnia swoją pozycję przyjaznej rowerowej destynacji. Turystyka rowerowa jest wpisana w podlaskie DNA: tu biegnie najdłuższy odcinek Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo, prowadzący przez spektakularne tereny, m.in. cztery parki narodowe. Co roku tysiące osób wybiera region jako cel rowerowych wypadów – rodzinnych i wyczynowych” – podkreśla Małgorzata Półtorak, Rzeczniczka prasowa marszałka województwa podlaskiego.
Działania realizowane są na profilach Podlaskiego w mediach społecznościowych: na Facebooku, Instagramie i LinkedInie. Tam opublikowane zostały kreacje ze zwierzęcymi bohaterami. Komunikacja prowadzona będzie przez całe wakacje.
Za koncept i realizację kampanii ponownie odpowiada agencja White Bits. Do stworzenia kreacji wykorzystane zostały narzędzia AI: Mid Journey i Adobe FireFly. (mb)