O tym, jak zorganizować promocyjny przyjazd dziennikarzy pisze na łamach Briefa konsultantka PR Karin Morawietz.
„Wyjazdy studyjne dla dziennikarzy należą do klasycznego repertuaru promocyjnych narzędzi media relations” – zaznacza autorka artykułu dodając, że zamierzony cel promocyjny można osiągnąć tylko wtedy, gdy poważnie potraktuje się faktyczne potrzeby i oczekiwania zaproszonych gości.
Dobrze zorganizowany wyjazd studyjny jest zwykle gwarancją sukcesu, ponieważ każdy z uczestników po powrocie przygotowuje przynajmniej jeden materiał dziennikarski. „Relacja kosztów do efektów jest znakomita, tym bardziej, że efektem wizyt studyjnych dziennikarzy są relacje obiektywne i wiarygodne, w odróżnieniu od artykułów promocyjnych” – zaznacza cytowana w artykule Małgorzata Saar z Centrum Obsługi Inwestora przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego.(ks)