Izabela Sałamacha, On Board Think Kong
Nie ma nic gorszego niż początkujący w PR-ze, który nie wykazuje zainteresowania tym, co robi, branżą, którą się zajmuje, klientem. Jeśli chcesz się czegoś nauczyć, czytaj, przeglądaj, zadawaj pytania. W Grupie On Board bycie na bieżąco z tym, co się dzieje na rynku, jest w zakresie zadań już od stażysty. Z wypełnianiem tego obowiązku bywa różnie, ale ma to swoje odzwierciedlanie w fakcie pozostania lub nie „na pokładzie” czy w awansowaniu. Zaangażowanie to też bycie proaktywnym i elastycznym, nie czekanie na wydelegowanie do zadania, ale udzielanie się w każdym procesie. Szukanie rozwiązań, podrzucanie pomysłów i brak obaw przed rozmową z przełożonym. To wtedy można zabłysnąć, wykazać się inicjatywą, zwrócić na siebie uwagę. To także wyjście poza strefę wykonania zleconej pracy od A do Z. Co przez to rozumiem? Od początku chcesz wiedzieć nie tylko to, co robić, ale jak, w jakim celu, czemu ma to służyć, na jaką całość się składać, jaki będzie finalny efekt. To wszystko ma znaczenie, a rezultat może być spektakularny zarówno dla agencji, klienta, jak i dla Ciebie!
Izabela Sałamacha
Head of Department, Pharmaceuticals, Biotechnology & Medical Market Consulting, CSR practice leader w Grupie On Board Think Kong
#PodzielSięDoświadczeniem to akcja redakcyjna PRoto.pl skierowana do młodszych czytelników. Pytamy prezesów agencji, ekspertów, doświadczonych praktyków z brażny PR, marketingu, mediów społecznościowych o jedną radę dla osób początkujących w szeroko pojętej branży komunikacyjnej.
Naszym celem jest z jednej strony stworzenie redakcyjnego kompendium, know-how dla osób stawiających pierwsze kroki w zawodzie, a z drugiej – przestrzeni dla pracodawców, w której mogliby wskazać, jakie umiejętności i postawy są ich zdaniem ważne. Za cykl publikacji odpowiada Joanna Jałowiec.
Kieruje redakcją PRoto.pl. Dziennikarka, wydawca, od ponad 10 lat w mediach. Specjalizuje się w wywiadach. Zawodowo interesują ją media społecznościowe, CSR, nowe technologie, kryzysy wizerunkowe, tematy społeczne i zmiany w szeroko pojętej branży komunikacyjnej.