Przetarg na organizację kampanii edukacyjnej został rozstrzygnięty. Jego zwycięzcami zostały agencje TBWAPR i TBWATELESCOPE. W ramach projektu TBWAPR odpowiada za przeprowadzenie i organizację działań medialnych na rzecz popularyzacji Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem, realizowanej dla Centrum Onkologii-Instytutu im. Marii Skłodowskiej-Curie.
Agencja poprowadzi cykl konferencji prasowych w całym kraju z udziałem regionalnych Centrów Onkologii, ekspertów i ambasadorów kampanii, zajmie się oprawą medialną wydarzeń specjalnych, a także odpowie za realizację komunikacji z lekarzami.
TBWATELESCOPE opracuje i zrealizuje film animowany oraz komiks na potrzeby akcji, który zostanie wyemitowany w kinach, a także w kanałach telewizji publicznej i prywatnej. Umowa została podpisana na 5 miesięcy z możliwością kontynuacji na kolejne lata.
Kampania pod hasłem „Pokaż komuś, że go kochasz” rozpocznie się w sierpniu 2007. Ma propagować zdrowy styl życia, wzbudzać zainteresowania Kodeksem wśród lekarzy, a także edukować dziennikarzy na temat profilaktyki pierwotnej, czyli takiej, która zapobiega chorobie poprzez kontrolowanie czynników ryzyka, w odniesieniu do osób na nie narażonych. (kk)