Reklama oczerniająca Polaków pojawiła się w Stanach Zjednoczonych przy okazji promocji wódki, donosi za Życiem Warszawy TVN24.pl. Jak napisani dziennikarze TVN24, spot opowiada o tym, że „»Polaks« znacznie lepsi niż w »hi tech« , są w produkcji czystej”.
Pikanterii dodaje fakt, że alkohol, którego reklama wywołuje wściekłość amerykańskiej Polonii, produkowany jest w Polsce, a jego promocją w Stanach zajmują się sami Polacy. Reporterzy Życia Warszawy dowiedzieli się, że właścicielem marki Alchemia, a także pomysłodawcą spotu wyśmiewającego polską wynalazczość, „jest mieszkająca w USA Polka Agata Podedworny”. „Od dziecka słyszałam żarty o Polakach. Kiedy wprowadzałam wódkę Alchemy na rynek, od razu pomyślałam, żeby w reklamach wyśmiać te stereotypowe żarty”, tłumaczy się Podedworny.
Pomysłodawczyni kontrowersyjnej promocji podkreśla, że nie chciała nikogo obrazić. Jednak, jak podaje Życie Warszawy, wie, że spot wywołał skrajne reakcje. Jak sama dodaje jej ojciec po obejrzeniu reklamy się obraził, a matka śmiała się do łez. (ał)
Obejrzyj reklamę i skomentuj