Ruszyła właśnie akcja zainicjowana przez Polskę Dziennik Zachodni mająca poprawić wizerunek Górnego Śląska w oczach Polaków. Akcja, jak sugeruje samo jej hasło przewodnie, ma udowodnić, że „Śląsk jest fajny”.
Z badań przeprowadzonych przez Marię Lewicką z Uniwersytetu Warszawskiego wynika, że Górny Śląsk jest dla Polaków najmniej atrakcyjnym miejscem naszego kraju do osiedlenia. Co więcej, w tym zestawieniu, nieciekawych miejsc do życia, jak pisze Anna Pustułka, drugie miejsce zajęła Warszawa, a trzecie Łódź.
Wnioski z przytaczanego badania wskazują na to, że powszechne zdanie o regionie górnośląskim związane jest z myśleniem o nim w bardzo stereotypowy i schematyczny sposób, czytamy. Widać wyraźnie, pisze autorka tekstu, że Polacy kojarzą Górny Śląsk głównie ze stosunkowo niewielkich rozmiarów Górnośląskim Okręgiem Przemysłowym, czyli z przemysłem ciężkim. A przecież region ten to w większości tereny zielone, wiele zabytków lokalnej architektury oraz rozwijające się miasta, tłumaczy dziennikarka.
Odkłamaniu obrazu Górnego Śląska i wyeksponowaniu jego walorów, służyć ma akcja gazety, oparta między innymi na publikowaniu pięknych zdjęć regionu, zrobionych przez jego mieszkańców. (ał)