28. czerwca rozpoczęło się badanie opinii Polaków o markach. Jest ono realizowane przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR na zlecenie międzynarodowej organizacji Superbrands. Badanie zostanie przeprowadzone na grupie 10 000 osób zarejestrowanych w panelu internetowym. Dodatkowo wykorzystana zostanie także metoda tradycyjna – wywiad indywidualny na grupie 600 osób niekorzystających z Internetu. Wszyscy respondenci będą się mogli wypowiedzieć na temat blisko 1000 marek.
Próba badawcza będzie zróżnicowana ze względu na płeć, wiek, wykształcenie i wielkość miejscowości zamieszkania uczestników. Zmienne te mają zostać wykorzystane m.in. do scharakteryzowania różnic w wyborze najlepszych marek.
Zarówno w badaniu internetowym, jak i wywiadach respondenci będą proszeni m.in. o spontaniczne wskazanie najlepszej marki (tzw. Top-Of-Mind) wraz z umotywowaniem tego wyboru. Dodatkowo zostaną poproszeni o odpowiedź na pytanie, które marki, ich zdaniem, mogą zostać określone mianem „Super” lub „Cool” w danej kategorii. Wcześniej respondenci zapoznają się z definicjami „Superbrand” i „CoolBrand”, które zostały opracowane na podstawie oficjalnych definicji stosowanych przez organizację Superbrands na całym świecie.
Wyniki z badania będą integralną częścią kolejnych edycji projektów Superbrands (trzecia polska edycja Superbrands i druga polska edycja CoolBrands). Będzie można je poznać we wrześniu. (kk)