Stowarzyszenie Polska Wódka rozpoczyna kampanię „Polecam Polską Wódkę”. Naklejki z takim hasłem znajdą się na butelkach. „Polskiej wódce nie pomogą oznaczenia, jeśli nie będzie konkurencyjna cenowo” – stwierdza Grzegorz Ślak, prezes Akwawitu-Polmos, na łamach Pulsu Biznesu.
Jak przyznaje Andrzej Szumowski, prezes SPW oraz wiceprezes Wyborowej, „chcemy wywołać tematu patriotyzmu konsumenckiego. Naklejki trafia na produkty czterech marek należących do Wyborowej, które już dziś chwalą się tym, że spełniają warunki ustawy. (…) Manifestacja polskości to nie tylko element promocji Polski, ale również polskich surowców, rolników, gorzelni i wszystkich tych, którzy są z branżą spirytusowa związani”. Jednak branża nie jest aż tak optymistycznie nastawiona. Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego, kampania ma potencjał, jednak aby byc skuteczna powinna być realizowana przez większość producentów oraz „powinna pójść ogólnobranżowa kampania pokazująca unikatowa jakość trunku” – czytamy w gazecie. Szumowski nie zraża się i stwierdza: „Warto, by polska dyplomacja i agencje rządowe włączyły się przy tych okazjach do promocji polskiej wódki i okraszały nią okoliczności”. (kg)