Anna Gilewska i Karol Manys przeprowadzili na łamach Rzeczpospolitej rozmowy ze specjalistami ds. marketingu politycznego, PR i byłymi rzecznikami rządu. Pytali o to, co – zdaniem Joanny Gepfert, Eryka Mistewicza, Michała Tobera, Krzysztofa Lufta, Konrada Ciesiołkiewicza i prof. Wawrzyńca Konarskiego – przesądzi o powodzeniu koalicyjnego gabinetu. Specjaliści zgodnie stwierdzili, że będzie to sprawna polityka informacyjna.
Od niej będą zależeć losy rządu, źle prowadzona może skutkować poważnymi kryzysami. Największym wyzwaniem dla premiera będą negocjacje z UE, a potem odpowiednie wytłumaczenie Polakom, że niektóre ustępstwa były konieczne; sprawne zarządzanie informacją ma szanse kreować odpowiedni wizerunek rządu i klarowny przekaz jego komunikatów. Specjaliści doradzają nowemu gabinetowi, by nie chował się, gdy jest tak duże zapotrzebowanie na informacje. Prof. Wawrzyniec Konarski z UW stwierdza:,, jedynym sposobem radzenia sobie z krytyką opozycji są fakty. One obronią się same.” (mk)