sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPołowie polskich internautów nie przeszkadzałoby, gdyby z Facebooka zniknęły strony firmowe

Połowie polskich internautów nie przeszkadzałoby, gdyby z Facebooka zniknęły strony firmowe

Grupa On Board Think Kong przeprowadziła badanie, w którym zapytała polskich internautów o to, czy według nich atrakcyjność Facebooka zmniejszyłaby się, gdyby zniknęły z niego strony marek i firm. Okazuje się, że równo połowa pytanych osób przyznała, że nie przeszkadzałoby im, gdyby tak się stało. 23,9 proc. ankietowanych stwierdziło wręcz, że wolałoby, aby serwis Zuckerberga miał taką formułę. Z kolei niemal 38 proc. respondentów uznało, że brak stron firmowych zmniejszyłby atrakcyjność Facebooka. 12,1 proc. osób nie miało zdania w tej sprawie.

„Prowadzenie fanpage’a na Facebooku jest przez wiele firm uważane za aktywność równorzędną z prowadzeniem strony www. Jednak wiele marek ma kłopoty z odnalezieniem sensownej drogi, jakiejś atrakcyjnej idei spajającej ich komunikację. Wyniki naszego badania są na to według mnie najlepszym dowodem” – mówi Norbert Kilen, dyrektor strategii agencji Think Kong.

Internauci niezależnie od wieku podobnie oceniają atrakcyjność komunikacji firm na Facebooku – zauważają twórcy badania. Wyjątkiem są osoby w wieku do 24 lat, gdzie 49,8 proc. ankietowanych uznało, że serwis nie byłby bez fanpage’y mniej atrakcyjny, ale aż 47,4 proc. pytanych miało odwrotną opinię. Jedynie 2,8 proc. internautów z tej grupy wiekowej udzieliło odpowiedzi „nie wiem, trudno powiedzieć”.

Nieco inaczej na pytanie zadane przez autorów badania odpowiadali też przedstawiciele poszczególnych płci. Kobiety są mniej przywiązane do stron firm na Facebooku – 54,3 proc. z nich powiedziało, że atrakcyjność serwisu nie byłaby dla nich mniejsza bez firmowych stron. Takiej odpowiedzi udzieliło niemal 9 proc. mniej mężczyzn.

Badanie przeprowadzono w lutym 2018 roku metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 804 użytkowników internetu w Polsce. Za jego realizację była odpowiedzialna firma SW Research.

Przypomnijmy, że w styczniu 2018 roku informowaliśmy, że Facebook wprowadza zmiany w algorytmie pozycjonującym posty w aktualnościach. W portalu bardziej widoczne mają być posty znajomych czy rodziny oraz te publikowane przez grupy. Rzadziej natomiast wyświetlane mają być treści zamieszczane przez marki lub media.

Czytaj więcej: Zmiany w algorytmie Facebooka. Dla PR-owców wyzwanie, ale też szansa na odejście od schematu

(pp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj