Gazeta Prawna krytykuje polskie władze za nieefektywną politykę promocyjną i informacyjną. Zwłaszcza teraz, kiedy świat ogarnęła recesja, nie postarano, by pokazać, że u nas nie jest aż tak źle.
Zdaniem Marcina Kaszuby, byłego wiceministra gospodarki, Polskę za granicą promuje około 60 rozmaitych instytucji. Większość pieniędzy przeznaczona na ten cel jest „marnotrawiona” – głównie na wydatki administracyjne, dodaje ekspert. Jego zdaniem działania podejmowane przez wspomniane instytucje są „nieskoordynowane i często powodują utrwalenie negatywnego wizerunku Polski, jako kraju zacofanego”.
Podobny pogląd prezentuje Marek Siudaj na łamach dodatku forsal.pl do Gazety Prawnej. Jego zdaniem tę nieudolność widać zwłaszcza teraz – w czasie recesji. Uważa, on, że zabrakło działań PR-owskich ze strony rządu, aby pokazać inwestorom zagranicznym, że polska gospodarka obecnie radzi sobie lepiej niż gospodarka sąsiadów z naszego regionu.(ał)