Kościół chce dotrzeć do młodych ludzi, wykorzystując wszystkie dostępne formy komunikacji. Najbliższa niedziela rozpoczyna Tydzień Wychowania i jednocześnie inicjuje działania przewodniczących episkopatu na Twitterze – czytamy w Rzeczpospolitej.
Jak podaje dziennik, w akcję zaangażowani są abp Stanisław Gądecki, prymas Polski abp Wojciech Polak, metropolita przemyski abp Józef Michalik, metropolita wrocławski abp Józef Kupny, bp Piotr Libera z Płocka, bp Andrzej Czaja z Opola oraz biskup pomocniczy diecezji warszawsko-praskiej Marek Solarczyk. Do tego grona zaproszono także ojców salezjanów.
Inicjatywa ma być odpowiedzią na kryzys, którym dotknięte jest społeczeństwo, w tym szkoła – czytamy dalej. Media społecznościowe nie są niczym nowym dla przedstawicieli Kościoła. Twitter służył już do prowadzenia rekolekcji oraz akcji, takich jak „Majówka na Twitterze” czy „Boże Ciało na Twitterze”. W lutym 2012 roku, jako pierwszy polski biskup założył Twittera abp Józeł Michalin. W grudniu tego samego roku zaś, papież Benedykt XVI poszedł w jego ślady.
Na potrzeby ewangelizacji za pośrednictwem mediów społecznościowych wprowadzono specjalny hashtag #wychowanie, który ma prowokować do rozmów czy dyskusji – pisze Rzeczpospolita. Dodatkowo, tweety publikowane będą na profilu @EpiskopatNews. Dobrze te pomysły ocenia Eryk Mistewicz, specjalista od komunikacji, szef kwartalnika „Nowe Media”.
Osób duchownych, korzystających z Tweetera jest coraz więcej. Oznacza to, że media społecznościowe nie są już odbierane jako „narzędzie szatana” – zauważa Mistewicz. „Twitter jest miejscem, którego w ewangelizacji nie możemy pomijać” – zapewnia bp Marek Mendyk. (ak)