On Board Think Kong publikuje wyniki coorocznego globalnego badania analizującego profile CEO największych spółek pod względem kapitalizacji rynkowej. W tegorocznej edycji skupiono się na obecności i aktywności na LinkedInie i Twitterze prezesów z 18 krajów.
W ogólnym zestawieniu polscy CEO z 20 największych spółek giełdowych zajmują czwarte miejsce (19 aktywnych profilami na LinkedInie i Twitterze). Na szczycie podium znalazła się Holandia z 26 aktywnymi profilami. OBTK zwraca uwagę, że w Polsce widać wzrost aktywności prezesów (z 16 do 19) względem zeszłorocznej edycji badania. W ciągu roku kraj awansował także o jedno miejsce (w roku 2015 było to miejsce piąte). Czytamy też, że od 2017 roku liczba kont na Twitterze i LinkedInie polskich CEO potroiła się.
Źródło: obtk.pl
W Polsce 14 na 20 prezesów największych spółek korzysta z LinkedIna, co oznacza drugie miejsce na tle reszty krajów. Pierwsze miejsce również w tym przypadku zajmują CEO z Holandii. Najbardziej popularny profil na LinkedInie należy do Przemysława Gdańskiego, CEO BNP Paribas, który ma ponad 10,5 tys. obserwujących.
Twitter jest najczęściej wybierany przez CEO z Holandii i Francji. W Polsce jedynie 20 proc. prezesów posiada prywatny profil w serwisie. Choć jedynie pięciu na 20 badanych polskich CEO jest obecnych na Twitterze, to ich łączna aktywność w 2020 roku jest znacznie wyższa niż w przypadku LinkedIna. W porównaniu do wyników z 2019 roku, udział polskich prezesów na Twitterze nie uległ zmianie. Na Twitterze najbardziej aktywny profil należy do prezesa PKN Orlen – Daniela Obajtka, który ma blisko 21 tys. obserwujących. Obajtek w 2020 roku odnotował przyrost o ok. 13 tys. followersów. W tym czasie opublikował 295 tweetów, czyli najwięcej spośród prezesów ze wszystkich krajów biorących udział w badaniu. Jedna czwarta jego wpisów związana była z tematem COVID-19.
Źródło: obtk.pl
Polska znalazła się na pierwszym międzynarodowego rankingu pod względem komunikacji na Twitterze w czasie pandemii. Polscy prezesi opublikowali łącznie 128 tweetów związanych z tym tematem, co daje im drugie miejsce w klasyfikacji.
W Polsce o COVID-19 najczęściej komunikowali Daniel Obajtek, Jerzy Kwieciński, prezes PGNiG, oraz Marcin Chludziński, prezes KGHM Polska Miedź.
Źródło: obtk.pl
Polska osiągnęła najwyższą łączną liczbę komunikatów publikowanych na profilach CEO na Twitterze i LinkedInie – 766 publikacji. Dla porównania, prezesi z Francji, którzy zajęli drugie miejsce, opublikowali łącznie jedynie 483 posty.
„Pandemia nie zmieniła ogólnych zachowań komunikacyjnych CEO w wykorzystywaniu mediów społecznościowych. Tylko ci prezesi, którzy już wcześniej korzystali z Twittera i LinkedIna, konsekwentnie komentowali aktualną sytuację. Wyraźnie rośnie popularność LinkedIna, niestety nie zmienia się popularność Twittera, co może wynikać z bardziej wymagającej i ryzykownej dla wielu zarządzających formy komunikacji tego medium” – komentuje Norbert Ofmański, zarządzający zespołem PR agencji On Board Think Kong. (ak)
Zdjęcie główne: obtk.pl