Cytowani przez Rzeczpospolitą specjaliści twierdzą, że Polska nie ma spójnej strategii promocji, a większość kampanii reklamujących nasz kraj za granicą „nie rzuca na kolana”. Jednak POT zapowiada, że zmieni się to w przyszłym roku.
Jarosław Stróżyk z Rzeczpospolitej przekonuje, że jedynie kampania promocyjna POT-u wykorzystująca motyw polskiego hydraulika była „złotym strzałem”. „Udało nam się wtedy wstrzelić i tanim kosztem zyskać spory rozgłos”, chwali się Bartosz Gomółka z agencji reklamowej, która przygotowała kampanię. Inne projekty reklamujące nasz kraj, nawet kolejne reklamy POT-u „nie odniosły wielkiego sukcesu”, przekonuje dziennikarz.
Przyczyn zaistniałej sytuacji jest wiele. Zdaniem Gomółki „brakuje nam strategii i pomysłu, jak prowadzić taką promocję, a pomysły są częściej mało oryginalne”. Wymownym przykładem ilustrującym ten stan jest to, że „Polska nie dopracowała się też jednego logo, pod którym byłaby prowadzona nasza promocja”, tłumaczy gazecie anonimowy urzędnik MSZ.(ał)