50 mln zł – tyle wyda Polska Organizacja Turystyczna na największą akcję promocyjną naszego kraju w Azji. Cel: zachęcić Chińczyków i Hindusów do odwiedzania Polski.
Dziennik Polski informuje, że akcja ma ruszyć w drugiej połowie tego roku. POT liczy na przyciągnięcie zamożnych turystów indywidualnych z Pekinu, Szanghaju i Kantonu. „Pod względem ludności miasta te generują większą liczbę turystów niż niejeden kraj europejski. Zdecydowaliśmy się na te trzy miejsca na podstawie badań. Wynika z nich, że są to potencjalnie najlepsze miejsca, z których możemy uzyskać ten optymalny dla nas efekt, a więc zwiększone zainteresowanie, co przełoży się na liczbę turystów odwiedzających Polskę” – mówi Rafał Szmytke, prezes POT.
Co ciekawe, Chińczycy są rekordzistami, jeśli chodzi o wydawanie pieniędzy za granicą. Tak wynika z danych ze Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO). Do Europy przyjeżdża już rocznie ponad 4 mln turystów z tego kraju. Na razie jednak omijają oni Polskę – do naszego kraju dociera zaledwie 30 tysięcy w ciągu roku. Do tego ich odwiedziny mają zazwyczaj charakter typowo biznesowy. Jak zaznacza Szmytke, POT po raz pierwszy skieruje swoją ofertę do turystów indywidualnych, a nie do przedstawicieli branży. „Będziemy pokazywali Polskę przez pryzmat konkretnych produktów i rzeczy, które można w naszym kraju zrobić. Kampanię przeprowadzimy w internecie, telewizji i prasie. Będziemy również organizować widowiskowe imprezy w centrach miast” – tłumaczy. (es)