POT ogłosiła w grudniu dwa przetargi. Organizacja poszukuje agencji, której zleci przygotowanie kampanii zagranicznej oraz drugiej do przygotowania kampanii w kraju.
Zadaniem zwycięskiej agencji ma być opracowanie założeń kampanii produktowo-wizerunkowej i jej linii kreacyjnej. Akcja prowadzona ma być m.in. w Szwecji, Danii, Niemczech, Holandii, Belgii, Francji i Wielkiej Brytanii. Przetarg trwa do 25 stycznia. Zwycięska agencja przygotuje strategię wartą 170 tys. zł. Na zrealizowanie kampanii zostanie rozpisany kolejny przetarg o charakterze nieograniczonym.
Polska Organizacja Turystyczna poszukuje też wykonawcy kampanii informacyjno-promocyjnej na krajowym rynku. Jej celem ma być zwiększenie świadomości i zainteresowania Polską jako krajem atrakcyjnym turystycznie, podniesienie poziomu wiedzy na temat produktów turystycznych oferowanych przez polskie miasta i regiony, a także promocja certyfikowanych przez POT produktów turystycznych, w tym Szlaku Zabytków Techniki i Kanału Augustowskiego Wartość zamówienia wynosi 860 tys. zł. Oferty można składać do 3 lutego bieżącego roku. (bs)