poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPolska zyskuje najwięcej na unijnym wsparciu promocji eksportu

Polska zyskuje najwięcej na unijnym wsparciu promocji eksportu

Jak zaznacza w serwisie biznes.newseria.pl wiceprezes Agencji Rynku Rolnego Lucjan Zwolak, co roku Komisja Europejska zatwierdza 3-4 duże kampanie promujące polską żywność na zagranicznych rynkach. Ich wartość sięga „10-12 milionów euro, czyli około 20 proc. całości środków z Unii Europejskiej przeznaczonych na dofinansowanie takich kampanii” – tłumaczy Zwolak.

Jak dodaje wiceprezes ARR, polskie organizacje branżowe w wykorzystaniu środków unijnych wyprzedziły tego typu organizacje z Niemiec i Francji. Jako przykład podaje promocję polskich jabłek na Ukrainie i w Rosji za 4 mln euro, kampanię promocyjną oleju rzepakowego w Polsce i na Łotwie za 1,7 mln euro oraz o promocji polskiej wieprzowiny i wołowiny we Wschodniej Azji.

ARR wspiera także bezpośrednio samych przedsiębiorców, w ramach programu Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych. Obejmuje ona działania w Niemczech, Francji, Rosji, Ukrainie, Chinach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj