Polska Organizacja Turystyczna promuje polską przyrodę za pomocą… amerykańskiego orła. Przygotowany przez Platige Image film, który miał swoją premierę na otwarciu międzynarodowych targów ITB w Berlinie, nie był skonsultowany z ornitologiem – czytamy na Alert24.pl
„Orzeł, mający symbolizować polską przyrodę nie występuje w Europie. To amerykański bielik” – czytamy na Alert24.pl. Na pomyłkę zwróciła uwagę czytelniczka serwisu. Film podobno był konsultowany na wszystkich etapach produkcji, jednak wśród specjalistów niestety nie było ornitologa – twierdzi Katarzyna Draba, rzecznik prasowa Polskiej Organizacji Turystycznej. „Mam jednak nadzieję, że rekompensatą za ewentualny dyskomfort przy oglądaniu, będzie fakt, że film był entuzjastycznie odebrany przez publiczność na targach ITB w Berlinie i dotychczas zdobył już trzy nagrody: Brąz w Polskim Konkursie Reklamy KTR 2011, Grand Prix na VI Film, Art &Tourism Festival oraz Złoto na Tour Film w Brazylii” – dodała Draba.