niedziela, 5 stycznia, 2025

Polski Pirelli

Kalendarz „Polskie Twarze”, przedstawiający zdjęcia pięknych, „kompletnie niesłowiańskich twarzy” trafia właśnie do 500 najbogatszych Polaków. Dochód ze sprzedaży elitarnego kalendarza ma zasilić Fundację Edukacyjną Jacka Kuronia. Grzegorz Lindenberg, pomysłodawca kalendarza i doradca firmy Winkowski, na łamach Gazety Wyborczej mówi, że ideę kalendarza zaczerpnął z kalendarza firmy Pirelli: „tylko nie chcieliśmy pięknych, gołych pań. To miało być coś pięknego, zaskakującego”. Tak narodził się pomysł kalendarza, który pokazuje twarze Polaków mających czarną lub żółtą skórę, skośne oczy, orientalną urodę. „I okazało się, że wymyśliliśmy coś, co promuje ideę otwartości, tolerancji, wielokulturowości. Czyli coś, czemu, (…) chętnie patronowałby Jacek Kuroń – podkreśla Lindenberg. Adresatami kalendarza stali się najbogatsi ludzie w Polsce, ponieważ celem jest zebranie pieniędzy, między innymi na uniwersytet w Teremiskach.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj