W lutym 2025 roku Polski System Kaucyjny (PSK), operator systemu kaucyjnego promujący recykling i ponowne wykorzystanie opakowań, nawiązał współpracę z dwiema agencjami. Agencja marketingowa GlobalSM zajmuje się realizacją strategii komunikacji marketingowej i medialnej. Agencja komunikacji kreatywnej Brief me, która od wielu lat współpracuje z GlobalSM, odpowiada natomiast za działania PR.
PSK powierzył GlobalSM m.in. opracowanie strategii i komunikacji marketingowej, a także przygotowanie narzędzi edukacyjnych skierowanych do konsumentów, pracowników sklepów oraz dystrybutorów. Agencja Brief me, specjalizująca się w tworzeniu strategii komunikacyjnych i działaniach z zakresu public relations dla różnych sektorów rynku, odpowiada natomiast za realizację działań PR, w tym zwiększenie obecności i rozpoznawalności PSK w mediach oraz na kluczowych wydarzeniach branżowych.
Jak podkreślają strony, to pierwsza tak szeroko zakrojona kampania marketingowo-edukacyjna w tym obszarze. Współpraca PSK z agencjami ma na celu nie tylko zwiększenie rozpoznawalności marki, lecz także skuteczną edukację i budowanie świadomości konsumentów oraz partnerów biznesowych w zakresie funkcjonowania systemu kaucyjnego. W dalszej perspektywie ma to też przyczynić się do skutecznego wdrożenia obiegu opakowań kaucyjnych i sprawnego działania tego systemu na polskim rynku.
Za działania na rzecz PSK po stronie GlobalSM odpowiadają Anna Olipra, CEO, oraz Beata Grosicka, Client Service Directorka. Po stronie Brief me obsługą klienta zajmują się Kinga Bella, Key PR Managerka, oraz Aneta Gałka, Head of PR.
Współpracę z agencjami nawiązano w przetargu. Potrwa ona rok z możliwością przedłużenia. (kn)