poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPolskie agencje laureatami konkursu Golden Drum

Polskie agencje laureatami konkursu Golden Drum

Polskie kampanie otrzymały łącznie 11 nagród w międzynarodowym konkursie Golden Drum. Wśród wyróżnionych Grand Prix znalazł się m.in. projekt „Ostatni Twój Weekend”, który agencja VML Y&R zrealizowała dla Gazeta.pl, Mastercard i BNP Paribas. Statuetkę najlepszej agencji reklamowej w konkursie otrzymali pracownicy Publicis Italy, najlepszej sieci – McCann Worldgroup, a najlepszej agencji niezależnej – SOK Media (Helsinki).

„Ostatni Twój Weekend” otrzymał najwyższą nagrodę w kategorii Print (podkategoria Corporate advertising) oraz srebrny bęben w kategoriach Content (Native advertising, brand integration, sponsorships & co-promotions) i Social Good (Profit social good). Projekt zakładał wykupienie czasopisma erotycznego „Twój Weekend” i wydanie jego ostatniego numeru w duchu feministycznym.

Laureatami złotych i srebrnych bębnów zostali także autorzy działań dla McDonald’s, Huawei, G2A i Kompanii Piwowarskiej.

Digitas Poland otrzymało Golden Drum w kategorii Digital & Mobile (podkategoria: Interactive tools and other digital solutions) za projekt „Facing emotions” dla Huawei. Działanie agencji zostało też nagrodzone Silver Drum w kategoriach Audio (Social good) oraz Craft (Best use of technology). Projekt polegał na stworzeniu aplikacji dla niewidomych, która skanowałaby twarze ich rozmówców i odtwarzała dźwięki odpowiednie dla poszczególnych wyrazów twarzy.

Złote i srebrne bębny otrzymał też projekt „You Lose When You Overpay” zrealizowany przez Change Serviceplan dla serwisu dla graczy G2A (złoto w kategorii Craft, Best Direction oraz dwa srebra w kategoriach Film, Retail & public services oraz Craft, Best Cinematography).

Golden Drum w kategorii OOH (Retail & public services) zdobył projekt „Wejdź do śnieżnej kuli”, który DDB Warsaw zrealizowało dla McDonald’s Polska. Agencja zbudowała szklaną kulę, wewnątrz której otwarto jedną z restauracji sieci. Działanie miało promować jeden z burgerów.

Kampania „Winda”, którą GONG Gliwice przygotowało w ramach współpracy z Kompanią Piwowarską (kategoria OOH), otrzymało z kolei Silver Drum w kategorii OOH (podkategoria Food & Drinks).

Wszystkie zgłoszone i nagrodzone prace można obejrzeć na stronie konkursu. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj