Polskie Badania Internetu wprowadziły nową identyfikację wizualną. Stworzono także nową stronę internetową. Wcześniej spółka nie miała całościowego systemu identyfikacji wizualnej, a jedynie logotyp, który powstał na początku działalności PBI, w 2000 roku, a po kilku latach został nieznacznie zmodyfikowany.
Rebranding był związany ze zmianami strategicznymi Polskich Badań Internetu. W sierpniu 2016 roku PBI przyjęło nową strategię działania – spółka postanowiła się skoncentrować na nowym badaniu Gemius/PBI. Misję marki zdefiniowano jako „wspieranie rynku wiedzą pozwalającą podejmować lepsze decyzje biznesowe w środowisku cyfrowym”.
W logo PBI pomarańczowy kolor zastąpiono czerwienią. Zamiast dotychczasowego inicjału pojawił się natomiast znak złożony z kółek, które tworzą skrót „PBI”. Logo powstało w kilku rozmiarach: standardowym, prostokątnym, a także kwadratowym (sam znak), do wykorzystania w zdjęciach profilowych w mediach społecznościowych. Wraz z logotypem powstała księga znaku, która precyzuje zasady jego użycia, kolory dopełniające oraz typografię firmową.
W związku ze zmianą identyfikacji powstała także nowa wersja strony firmowej.
Za wykonanie projektu było odpowiedzialne Studio Logotomia, które wybrano na podstawie dotychczasowych prac firmy. Realizacja projektu trwała od października 2016 do czerwca 2017 roku.
Polskie Badania Internetu korzystają z danych Instytutu Monitorowania Mediów. (mb)