Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
czwartek, 29 maja, 2025
Strona głównaAktualnościPolskie Centra Dietetyczne kampanią społeczną zwracają uwagę na problem otyłości wśród najmłodszych

Polskie Centra Dietetyczne kampanią społeczną zwracają uwagę na problem otyłości wśród najmłodszych

Z początkiem września 2018 roku ruszyła społeczno-edukacyjna kampania „KOCHASZ? OdWAŻ się na zmiany” prowadzona przez Polskie Centra Dietetyczne. Organizatorzy akcji chcą zwrócić uwagę na rosnącą w szybkim tempie liczbę otyłych dzieci. Według badań Wspólnego Centrum Badawczego i Komisji Europejskiej, na które powołują się autorzy kampanii, problem otyłości i nadwagi dotyczy już nawet 35 proc. dzieci przed 11 rokiem życia.

W ramach kampanii w okresie od września do listopada w centrach dietetycznych Projekt Zdrowie wprowadzono możliwość pierwszej bezpłatnej konsultacji dietetycznej dla rodziców z dziećmi. Zaplanowano również cykl spotkań, warsztatów i wykładów edukacyjnych w szkołach i miejskich ośrodkach kultury i nauki.

„Naszym celem było pokazanie, że otyłość wśród dzieci to nie tylko problem estetyczny, ale przede wszystkim zdrowotny. W komunikacji kładziemy duży nacisk na model żywieniowy stosowany w domu, który wpływa na ukształtowanie nawyków u dzieci. To od rodzica zależy, czy dziecko będzie w przyszłości borykało się z nadwagą” – czytamy w komunikacie prasowym.

Jednym z elementów kampanii jest strona internetowa odwazsienazmiany.pl, gdzie znajdują się informacje na temat zdrowego żywienia dzieci i młodzieży, przepisy kulinarne oraz porady ekspertów. Prowadzony jest również konkurs na Facebooku, w którym za umieszczenie zdjęcia przygotowanych z przepisów dań rozdawane są nagrody (m.in. kolejna bezpłatna konsultacja). Wspomniane przepisy, które zostały opracowane przez specjalistów ds. zdrowego żywienia, dostępne są również w formie e-booka, który można pobrać na stronie kampanii.

Za przygotowanie strategii komunikacji i stworzenie materiałów wykorzystanych w kampanii, a także prowadzenie działań reklamowych w mediach społecznościowych i internecie odpowiada agencja reklamowa BrandBay. (bm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj