W mediach społecznościowych pojawiły się niedawno zdjęcia z tajemniczym hashtagiem #17milionów. Anita Sokołowska, Agnieszka Więdłocha, Mikołaj Krawczyk, Katarzyna Zielińska i Małgorzata Socha – to tylko wybrane z gwiazd, które postanowiły zawalczyć o 17 milionów… osób.
17 milionów – tyle osób na całym świecie cierpi na mózgowe porażenie dziecięce. To prawie połowa ogólnej liczby mieszkańców Polski. Ogólnopolska kampania społeczna #17milionów ma na celu zwrócenie uwagi Polaków na codzienne problemy osób z MPD. Akcja ma przypominać, że są one pełnoprawnymi członkami społeczeństwa.
Druga edycja kampanii po raz kolejny przyciągnęła kilkadziesiąt gwiazd. Są wśród nich aktorzy, muzycy, sportowcy oraz dziennikarze. Publikują oni swoje zdjęcia na portalach społecznościowych, wywołując zainteresowanie akcją #17milionów i okazując solidarność z osobami dotkniętymi MPD.
Motywem tegorocznej kampanii #17milionów jest kolor zielony. Oprócz publikowania dziesiątek zdjęć z akcentem w tym kolorze, w Światowy Dzień MPD na zielono podświetliło się 17 miast w Polsce.
Cała akcja potrwa do końca października.
Organizatorem drugiej edycji ogólnopolskiej kampanii #17milionów jest Fundacja Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat” z Łodzi, która od wielu lat pomaga dzieciom z mózgowym porażeniem dziecięcym.
Więcej informacji o Organizatorze:
Więcej informacji na temat ogólnopolskiej kampanii społecznej 17 milionów