Miesiąc po ogłoszeniu zwycięzców konkursu SABRE Awards opublikowano listę kampanii nominowanych w konkursie SABRE EMEA Awards. Tym razem oceniane będą konkretne projekty, a nie całokształt działań agencji. Największe szanse na uzyskanie statuetek ma agencja Fleishman-Hillard, bo nominowano aż 15 kampanii jej autorstwa. Na liście znalazło się także 12 polskich projektów.
Polskie kampanie zdominowały kategorię przeznaczoną dla krajów bałtyckich. Nominacje uzyskały projekty: Danone Nations Cup (24/7 PR dla Danone), kampania dotyczącą grypy (Solski BM dla Polskiego Towarzystwa Oświaty Zdrowotnej), działania Partner of Promotion dla Souter Holdings Poland (PolskiBus) oraz projekt Polka w ciąży (Headlines Porter Novelli dla ADAMED).
W kategorii „Institutions image” nominowano projekt „Grand Champion Birofilia” (Grupa Żywiec), kampania na rzecz energetyki jądrowej (Partner of Promotion dla Ministerstwa Gospodarki) znalazła się natomiast na liście nominowanych w kategorii „Issues management”. Forum Rozwoju Efektywnej Energii (Fleishman-Hillard dla Gaspolu) otrzymało nominację w kategorii „Energy and natural resources”. W kategorii „Retailers” wyróżniono kampanię Hello Warsaw! (Headlines Porter Novelli dla marki odzieżowej GAP), projekt Toaleta 2012.pl (Fleishman-Hillard dla CWS-boco) znalazł się na liście nominowanych w kategorii „Chemicals and industrials”. Norton Cybercrime Report (Edelman dla Symantec) wyróżniono w kategorii „Technology: software and services” , działania Pitera Communications dla Liberty Direct uwzględniono wśród nominacji w kategorii „Web-based business”. Kampania dotycząca grypy, realizowaną przez koncern USP Zdrowie, została natomiast nominowana w kategorii „Consumer health”.
Najwięcej nominacji zdobyły projekty sieci Fleishman-Hillard. Po 14 nominacji zyskali klienci sieci Ogilvy, nominowano także 12 projektów sieci Porter Novelli oraz Burson-Marsteller. Zwycięzcy konkursu pzostaną ogłoszeni 30 maja w Barcelonie. (ks)