Jak czytamy w magazynie marketingmiejsca.com.pl, samorządy promując swoje regiony zapominają o komunikacji z ich mieszkańcami. Co dziesiąty respondent badania Instytutu IPC przyznał, nie rozumie przekazu marketingowego swojego miasta, gminy lub regionu.
„Jak oceniasz działania promocyjne swojego miasta/gminy/regionu?” Na to pytanie, postawione przez IPC, odpowiedziało telefonicznie ponad tysiąc Polaków. 41,4 proc. stwierdziło, że podejmowane działania promocyjne są skuteczne. Jednak prawie 50 proc. odpowiedziało, że miasto, region lub gmina nie wykorzystują swojego potencjału promocyjnego (31,7 proc.), nie prowadzą żadnych działań promocyjnych (16,3 proc.). Co dziesiąty ankietowany stwierdził natomiast, że nie rozumie przekazu marketingowego tworzonego przez samorząd.
Jak czytamy w komentarzu do wyników, nawet osoby przekonane o skuteczności kampanii promujących regiony, w większości miałyby trudność z wymienieniem jakichkolwiek działań, poza kampaniami billboardowymi i telewizyjnymi. (ks)