Najwięcej fanów na Facebooku mają: Wrocław, Poznań i Warszawa. Z samej obecności w mediach społecznościowych niewiele jednak wynika. Miasta nie potrafią należycie prowadzić komunikacji w sieci.
Dowodzą tego badania, które na konferencji w Sosnowcu zaprezentował dr Marek Mazur z Uniwersytetu Śląskiego. Analiza dotyczyła wykorzystania portali społecznościowych w kontaktach na linii samorząd – społeczeństwo. 25 największych miast w Polsce przeanalizowano pod kątem ich prezencji na Facebooku. Naukowcy zdiagnozowali kilka problemów. Instytucje promujące miasta w sieci mają problemy z m.in. brakiem bezpośrednich odnośników do Facebooka. Wiele urzędów nie ma także tzw. e-administracji. Zdarza się również, że nazwy kont miast na portalach społecznościowych wprowadzają internautów w błąd. „Największy jednak problem dotyczy nikłego angażowania odbiorców” – zauważył dr Marek Mazur. W tej kwestii tylko 4 na 19 przebadanych miast podjęło taką próbę, organizując konkursy. Jednym z nich był Sosnowiec. Na jego stronie facebookowej pojawił się konkurs typu „fotozagadka”.
Wyniki badań pokazują, że najwięcej fanów na Facebooku mają: Wrocław, Poznań i Warszawa. Podczas gdy Sosnowiec – gospodarz spotkania – ma ich zaledwie 879. Niektóre miasta wcale nie posiadają swojego facebookowego konta.
Konferencja dotycząca, m.in. promocji polskich miast na Facebooku odbyła się 5 października w Wyższej Szkole Humanitas. Wzięli w niej udział naukowcy i przedstawiciele miast partnerskich Sosnowca. Podczas spotkania zastanawiano się nad tym, jak wygląda komunikacja społeczna w europejskich instytucjach. Debatowano również na temat sposobów zachęcenia ludzi do udziału w wyborach. (aw)