poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPolskie miasta w mediach społecznościwych

Polskie miasta w mediach społecznościwych

Agencja OX Media zbadała, jak miasta wykorzystują social media do promocji. Na Facebooku i Twiterze najbardziej aktywny jest Wrocław, zaś na Naszej Klasie – Częstochowa.

Najwięcej użytkowników obserwujących oficjalne profile miast (Facebook, YouTube, NK.pl, Twitter, Google+, Blimp, Foursqueare) odnotowano we Wrocławiu (ok. 189 tys. osób) i Warszawie (ok. 117 tys.), najmniej – w Poznaniu (ok.49 tys.) i Bydgoszczy (ok. 50 tys.). Biorąc pod uwagę liczbę wpisów, to na Facebooku najaktywniejszy jest Wrocław (ok. 2 tys.), na NK.pl – Częstochowa (ok. 2 tys.), na YouTube – Warszawa (816), na Twiterze – Wrocław (ok. 5 tys.), zaś na Google+  – Gdańsk (ok. 4 tys.).

Spośród największych miast Polski to Gdańsk, Wrocław i Bydgoszcz posiadają najwięcej zaangażowanych użytkowników. Z badania wynika także, że posty internautów składają się ze zdjęć (885 wpisów), linków (846), tekstów (172) oraz materiałów video (155). Najczęściej na Facebooku odwiedzane są następujące strony: Kraków airport, Kraków stare miasto, Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy oraz Sketch Warszawa.

Okazuje się, że użytkownicy są najbardziej aktywni na początku i na końcu tygodnia (poniedziałek i piątek). Komunikacja następowała najczęściej w godzinach 10-15 oraz 19-20.

Dane w badaniu obejmują okres 1-31 lipca 2012 r.

Facebookowy profil PRoto.pl najczęściej odwiedzają użytkownicy z Warszawy, Krakowa, Poznania oraz Wrocławia. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj