W Londynie ogłoszono listę europejskich finalistów konkursu SABRE Awards. Niespodziewanym liderem jest obecnie niezależna szwedzka agencja Prime, która zdobyła 11 nominacji, wyprzedzając tym samym agencje Edelman, Fleishman-Hillard i Ketchum Pleon, które mają na swoim koncie po 9 nominacji.
Wśród nominowanych są także polskie agencje – Ciszewski Financial Communications za prowadzoną na rzecz firmy KRUK kampanię „Nasze długi” (w kategorii przwidzianej dla regionu Morza Bałtyckiego), Ciszewski Public Relations za kampanie dla Hoop Polska: „Hoop Colędawanie” (w kategorii Crisis and Issues Management) i „24 czerwca Polskim Dniem Przytulania” (w kategorii Consumer Marketing – Existing Product). Ta druga kampania zdobyła już międzynardową nagrodę, w zeszłorocznej edycji Magellan Awards.
W finale, w kategorii Baltic Region, znalazły się też inne polskie projekty: Sieradz Open Hair Festival, zorganizowany przez miasto Sieradz i wspierany przez Euro RSCG Sensors, Talent Club zorganizowany przez Diners Club Poland przy wsparciu agencji Fleishman-Hillard, kampania „Brałeś? Nie jedź! Po narkotykach rozum wysiada” zorganizowana dla Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii, przez agencje Partner of Promotion i Martis. Nominowany został także projekt „Kumpel z przeszłości. 1944 Live” autorstwa agencji On Board PR i San Markos, który został już wyróżniony w konkursie Mercury Excellence Awards i nagrodzony w konkursie Magellan Awards. (ks)
Pełna lista nominowanych dostępna jest tu.