Na początku 2022 roku rozpoczęła się kampania społeczna zorganizowana przez Fundację ISKIERKA pod hasłem „Pomóż nam oswajać raka”. Akcja ma na celu przybliżenie perspektywy osoby chorej i etapów, przez jakie przechodzi, a także zachęcenie odbiorców do przekazania 1 proc. podatku podopiecznym fundacji.
W ramach akcji przygotowano cztery krótkie filmy, pokazujące kolejne etapy choroby – „od zaskoczenia i przerażenia, poprzez kolejne zmiany, jakie powoduje w życiu choroba nowotworowa, moment jej akceptacji, aż po dostrzeżenie nowych perspektyw”. Do udziału w filmach zaproszono aktora Michał Zbrojewicza, znanego z roli gangstera Głuchego w „Killerze”. Tym razem wcielił się w postać raka, z którym uczy się funkcjonować Martynka Posadzka – była podopieczna fundacji i wielokrotna mistrzyni Polski, Europy i świata w fitnessie gimnastycznym jurorów. Bohaterce na drodze do sportowej kariery stanęła choroba.
„»Pomóż nam oswajać raka« to nasza najnowsza kampania. Nazywamy w niej rzeczy po imieniu, czyli chorobę nowotworową rakiem, bo przecież to najczęstsze z nią skojarzenie. Odwołujemy się w niej do stereotypów dotyczących choroby i jej etapów, ale pokazujemy też, jak ważne jest jej oswajanie” – mówi Jolanta Czarnecka-Siwecka, prezeska Fundacji ISKIERKA.
Kanałami, w których odbywa się komunikacja, są media społecznościowe (Facebook i YouTube, niebawem także LinkedIn i TikTok) oraz radio. Prowadzone są również działania outdoorowe.
Koncepcja kreatywna powstała przy współpracy fundacji z agencją Kava. Działania są przewidziane do końca kwietnia 2022 roku. (as)