wtorek, 24 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPomysł na Australię

Pomysł na Australię

W magazynie Visual Communication ukazał się artykuł dr Andrei Insch z Uniwersytetu z Otago w Nowej Zelandii na temat kreowania i promowania marki Australii. Autorka pisze, że Australijska Agencja Turystyczna chce wykorzystać rozgłos, który powstał przy promocji filmu reżyserowanego przez Baza Luhrmana z udziałem Nicole Kidman i Hugh Jackmana w Polsce wyświetlanego pod tytułem Australia. Agencja ma zamiar dzięki niemu kształtować wizerunek kraju i przekonać turystów, że Australia jest atrakcyjnym miejscem. W artykule czytamy, że równolegle z premierą filmu rozpoczęto kampanię reklamową, która jest z nim powiązana. Autorka zwraca uwagę, że marka Australii plasuje się wysoko w rankingach CBI i od czasów Olimpiady w 2000 roku cały czas utrzymuje się na wysokim poziomie popularności.

Insch przyznaje także, że wyzwania dotyczące kształtowania i zarządzania markami narodowymi stoją nie tylko przed Australią, ale zdają sobie z ich wagi sprawę również inne kraje i „pokusa korzyści płynących z budowania marki pojawi się również wśród najbardziej sceptycznych włodarzy poszczególnych państw”. Zauważa, że silna marka kraju może podnieść zaufanie i lojalność w stosunku do niego. (mk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj