Miasto chce pokazać się jako silny ośrodek sportowy. Dalsze działania to pozyskiwanie inwestorów, wydarzenia medialne, a także współpraca z miastami partnerskimi – czytamy w Gazecie Pomorskiej.
Kwota, jaką Bydgoszcz ma przeznaczyć na ten cel, to ponad 15 mln złotych, z czego 2 mln zostaną zainwestowane w promocję miasta wspierającego przedsiębiorczość.
W ramach działań popularyzujących sport powstanie serwis Aktywna Bydgoszcz. Mieszkańcy będą mogli wziąć udział w imprezach biegowych („Bieg Urodzinowy 5 km”, „Tyczka na Wyspie”), zorganizowane będą także Mistrzostwa Świata Juniorów w Lekkiej Atletyce (w których weżmie udział ponad 3 tys. sportowców).
2016 rok to również kampania medialna i informacyjna, w tym np. : „Bydgoszcz informuje” czy „Bydgoszcz za pół ceny” – czytamy dalej. W tym roku miasto obchodzi 670 urodziny. Na imprezy kulturalne z tej okazji władze przeznaczą milion złotych. Miasto dofinansuje także m.in.: XXII Festiwal Filmowy Camerimage. (mw)