O tym, co będzie motorem promocyjnym Krakowa podczas Światowych Dni Młodzieży pisze Press.
Przedstawiciele urzędu miasta zdają sobie sprawę, że obecność papieża Franciszka, liczba uczestników z całego świata i obecność dziennikarzy zapewnią miliardową widownię – zauważa Magdalena Matuszek, autorka tekstu.
Kraków będzie się promować jako „miasto geniuszy”, wykorzystując wizerunki znanych postaci ze świata nauki, kultury i sportu związanych z miejscem. Nie wiadomo jeszcze, kto zostanie zaangażowany.
W planach są kampania outdoorowa od 15 czerwca do 15 sierpnia i promocja wydarzenia w mediach społecznościowych, skierowana do turystów zagranicznych. Komunikacja ta odbywa się za pośrednictwem „Kraków Experience” – oficjalnego kanału Krakowa na Facebooku, Twitterze i Instagramie. Jak informuje źródło, znajdziemy tam cztery grupy tematyczne: Klasyczny Kraków inaczej (miejsca historyczne, nieoczywiste), Co się dzieje w Krakowie? (oferta kulturalna), Urban photography (krakowskie mosty, murale), Światowe Dni Młodzieży (materiał fotograficzny zarówno z przygotowań, jak i w trakcie wydarzenia). Na organizację ŚDM, w tym promocję, miasto zabezpieczyło 51,65 mln – informuje źródło.
W dalszej części artykułu czytamy także, że do zadań samorządu należy również czytelna komunikacja o obowiązujących przepisach ruchu pieszych i ruchu drogowego. Także w zagranicznych telewizjach (amerykańskich, azjatyckich i europejskich) planowana jest kampania, w której zostaną pokazane atuty Krakowa, czyli łączenie tradycji i historii z nowoczesnością.
Na czas Światowych Dni Młodzieży centrum prasowe zamieni się w centrum dowodzenia – czytamy. W końcu, jak zauważa autorka, przyjęcie 6 tys. akredytowanych dziennikarzy to wydarzenie bez precedensu. Tu za organizację odpowiadają Polska Agencja Prasowa i Katolicka Agencja Informacyjna. Organizacje uruchomią i będą prowadzić dedykowany serwis Pope2016.com wraz z wirtualnym centrum prasowym. Przeznaczony jest on dla dziennikarzy polskich i zagranicznych, którzy będą relacjonować wizytę papieża w Polsce – informuje źródło. (mw)