Facebook przedstawił wyniki finansowe za drugi kwartał 2016 roku. Przychód serwisu wyniósł 6,44 mld dolarów, co oznacza wzrost o blisko 60 proc. Zysk Facebooka wzrósł o 186 proc. do 2,06 mld dolarów. Ponad 1,7 mld ludzi korzysta z Facebooka każdego miesiąca, a 1,1 mld – codziennie.
Miesięcznie z serwisu korzysta już ponad 1,7 mld użytkowników. W porównaniu z analogicznym okresem w 2015 roku oznacza to wzrost o 15 proc. Liczba dziennych użytkowników wynosi natomiast 1,13 mld. Większość z nich korzysta z mobilnej wersji serwisu, w czerwcu na przykład było to średnio miliard osób każdego dnia. Świadczą o tym też przychody z reklam – 84 proc. tych wpływów pochodzi z aplikacji na telefony i tablety. W serwisie działa również 60 mln stron prowadzonych przez przedsiębiorstwa.
W drugim kwartale wzrosły także wyniki finansowe Facebooka. Całkowity przychód firmy zwiększył się w ujęciu rocznym o 59 proc. i wyniósł 6,4 mld dolarów. Przychód z reklam wzrósł z kolei o 63 proc. i wyniósł 6,2 mld dolarów. Reklamy wyświetlane na urządzeniach mobilnych przyniosły serwisowi 5,2 mld dolarów przychodu i stanowią 84 proc. całkowitego przychodu firmy. Portal największy wzrost przychodów z reklamy zanotował w USA i Kanadzie, a także w regionie Azji i Pacyfiku.
Podsumowując drugi kwartał 2016 Facebook przypominał także, że w tym okresie pojawiły się m.in. zdjęcia 360 stopni. Jak dotąd użytkownicy przesłali ponad 4 mln takich zdjęć, a każdego tygodnia przybywa milion nowych. Odbył się pierwszy lot testowy Aquili, czyli samolotu zasilanego energią słoneczną, który dostarczy internet na terenach, na których dostęp do tradycyjnej infrastruktury teleinformatycznej jest niemożliwy lub utrudniony.
Z Instagrama, który należy do Facebooka, korzysta już ponad 500 mln osób miesięcznie i ponad 300 mln osób dziennie. Messenger oraz WhatsApp przekroczyły natomiast miliard aktywnych użytkowników miesięcznie.
Ponad milion ludzi miesięcznie korzysta zaś z technologii Oculus na smartfonach dzięki Gear VR i współpracy z Samsungiem. (mb)