Serwis Marka Zuckerberga podsumował IV kwartał i 2015 rok.
W ciągu całego ubiegłego roku przychody Facebooka wyniosły 17,9 miliarda dolarów, czyli o 44 proc. więcej w stosunku do poprzedniego roku. Z kolei w samym IV kwartale minionego roku zanotował zysk netto w wysokości 1,56 miliarda dolarów, w porównaniu do 701 milionów dolarów zysku w analogicznym okresie w ubiegłym roku.
Jeśli chodzi o przychód z reklam to wyniósł on 5,64 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 57 proc. w ujęciu rocznym. Co ciekawe, to urządzenia mobilne zapewniły serwisowi ok. 80 proc. całego przychodu z reklam (wobec ok. 69 proc. w IV kw. 2014 r.). Także więcej ludzi w ten sposób wchodziło na Facebooka w grudniu 2015 roku. Z liczbą 1,44 miliarda, liczba internautów korzystających z urządzeń mobilnych wzrosła o 21 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
Grudzień był też dobrym miesiącem pod względem liczby aktywnych użytkowników. Ich całkowita liczba wyniosła 1,59 miliarda – o 14 proc. więcej w skali roku. O 17 proc. wzrosła liczba osób codzienne odwiedzających portal – do 1,04 miliarda.
Facebook wspomina przy tym także o kluczowych interakcjach. Wśród nich warto wspomnieć, że dziennie użytkownicy oglądają ok. 100 milionów godzin materiałów wideo. Każdego miesiąca ponad 500 milionów ludzi korzysta z wydarzeń na Facebooku, a w 2015 roku utworzono ich ponad 123 miliony.
Ponadto portal poinformował, że należący do firmy komunikator WhatsApp ma blisko 1 miliard użytkowników. Z kolei liczba użytkowników miesięcznie korzystająca z Messengera wzrosła o prawie ćwierć miliarda.